No nyt alittui 59. Tänään lukema 58,5 ja eilen punnitsin jopa vielä alhaisemman (58,3) lukeman. Mä olen nämä "viralliset" punnitukset punninnut aina aamulla heti herättyä, aina samaan aikaan vuorokaudesta, jotta heittoja ei sen vuoksi tulisi.

Lomalla on tullut liikuttua todella reippaasti enemmän kuin normaalina toimistotyöarkena! Päivisin on tullut pyöräiltyä ja käveltyä pitkähköjä matkoja ja illalla on lenkkeilykin innostanut ihan eri tavalla kuin työpäivän (henkisesti) uuvuttamana. Lasten kanssa tulee ihan luonnostaan sitä liikuntaa. Mässäillyt olen (jätskiä, keksiä, kakkua, karkkia) enemmän kuin tavisarkena, toisaalta ehkä ruoka-annoksia olen sitten muuten saanut pidettyä pienempänä kuin lähiaikoina muuten.

Vajaa 8v tyttöni on alkanut haluta tulla kanssani lenkeille mukaan. Ja voi hurja tämän tytön kuntoa! Tyttö pinkoo mieletöntä vauhtia ja ei tunnu missään, äiti puuskuttaa perässä jalat makaroonina ja sydän jyskyttäen mutta eihän sitä nyt omalle pikkutytölleen voi "hävitä" joten kestettävä on ;) Eli hyvän lenkkikaverin olen saanut. Tytön kanssa tehdään sellaisia lyhyehköjä ja nopeasti juostuja lenkkejä (noin 2 km), itsekseni teen enemmän hitaampia ja pidempiä. Trampoliinikin on ollut lasten kanssa ahkerassa käytössä.

Mies eilen illalla saunassa huomautti, että selvästi olen solakoitunut tämän laihiksen myötä. Mahamakkarat on kuulemma huomattavasti pienentyneet :)

Vielä jokunen päivä lomaa jäljellä, joten ehtii vielä jonkin aikaa panostaa liikkumiseen enemmän. Täytyy toivoa, että saan jätettyä tämän "liikuntavaihteen" päälle vielä loman jälkeenkin. Omaan säännölliseen jumppaan menemistä olen harkinnut syksystä, vähän vaan mietityttää, että riittääkö aika. Tyttöni harrastaa liikuntaa 2 kertaa viikossa ja mun täytyy kuskailla silloin ja lisäksi pikkupoikani käy myös 1 kerran viikossa omassa harrastuksessaan (hänen piti saada oma kun oli niin rankkaa joka kerta kun sisko vietiin harrastukseen ja hän ei päässyt vaikka kovasti halusi). Siihen jos vielä päälle oma säännöllinen harrastus niin aika rumbaa alkaisi olla? Lenkkeily on siitä hyvä, ettei se ole aikaan sidottua.